16.03.18 - Skirenn på en helt ny måte i Granåsen!

Trondheim Skishow er et arrangement hvor ski og musikk møtes i et helt nytt arenakonsept i det som blir langt mer enn et vanlig skirenn.

Skirenn på en helt ny måte i Granåsen.
Det blir action både i løypa og på scenen når morgendagens helter utfordrer dagens langrennsstjerner i Trondheim Skishow i Granåsen 11. april. Her skal OL-medaljører fra PyeongChang konkurrere med regionens unge talenter. Vi får se langrennsløperne i et helt nytt lys. Med Marit Bjørgen i spissen, akkompagneres utøverne av Norges nye popyndling DAGNY og Trøndelags egen Jo Sverre.

Trondheim søker om å bli vertsby for VM på ski i nordiske grener i 2023. Med skishowet i Granåsen ønsker man å gi utøvere og publikum en forsmak på VM-stemning. Sentrale aktører i Trondheim er med på dugnaden for å vise hvordan skirenn kan presenteres på nye måter. Hovedsamarbeidspartnere er Kjeldsberg, Sparebank1 SMN og Coop.

-    Vi i Coop Midt-Norge ønsker å bidra til at trøndersk barn og ungdom kan få oppleve skistjernene på hjemmebane, og gi inspirasjon til en ny generasjon med skitalenter. I tillegg håper vi at et slikt arrangement er med på å styrke Trondheim som kandidat i kampen om å få Ski VM til byen, sier Bjørn Vik-Mo, viseadministrerende direktør i Coop Midt-Norge.

Viljen til å skape et annerledes og spennende arrangement er stor og staben preges av unge mennesker med stor gjennomføringskraft.

-    For oss i Sparebank1 SMN er det viktig å bidra til utvikling av nye talenter – både på utøversiden og i arrangørstaben. Vi har mange store skirenn å glede oss til i årene som kommer og vi trenger flinke folk som kan skape gode opplevelser for utøvere og publikum. Måten man i Trondheim Skishow bruker unge arrangørkrefter på, er klok og spennende. Og som hovedsamarbeidspartner til NSF Langrenn syns vi det er veldig positivt at de største stjernene skaper inspirasjon til unge utøvere, sier Eli Arnstad, banksjef i Sparebank1 SMN.

I Trondheim Skishow kombineres skirenn, artister og sceneshow på en helt ny måte. Langrennsløperne skal konkurrere i en kort stadionnær løype. Artistene på scenen vil bygge opp om løperne i sporet og vice versa.

-    Som vi sier i Kjeldsberg; «Mulighetene ligger foran deg». I mer enn 160 år har vi hatt fokus på å utnytte mulighetene som har ligget foran oss og ikke brukt tid på å se oss tilbake. Det viktigste er det en fortsatt kan gjøre noe med. Et viktig postulat for Kjeldsberg er; «Tradisjon må ikke være å ta vare på asken, men å bevare ilden». Hvordan bevarer vi så «ilden» i trøndersk langrenn? Dagens skistjerner er forbilder og inspirasjon for de unge utøverne. Kjeldsberg har en viktig samfunnsrolle og vi ønsker å bidra til et arrangement som skal bli en årlig inspirasjonskilde for unge idrettsutøvere, sier Ole Petter Bjørseth, administrerende direktør i R. Kjeldsberg AS.

Trondheim Skishow presenteres av Trondheim 2023, søker av VM på ski nordiske grener, og Byåsen IL langrenn. Trondheim Lyd og Trondheim kommune er bidragsytere og støttespillere som gjør arrangementet mulig.
-    I Trondheim Lyd er vi opptatt av å bidra til at det skjer mye i Trondheim. Vi mener skishowet har et stort potensial og synes kombinasjonen av idrett og kultur er spennende. For oss er det viktig å bidra til å skape noe langsiktig og vi ser arrangementet som et steg på veien mot VM, uttaler Hege Strand, daglig leder i Trondheim Lyd.